Tieto drevené skulptúry vyzerajú tak, akoby v nej boli uväznení ľudia - stejfree.sk
965 Ľudí nás sleduje

Tieto drevené skulptúry vyzerajú tak, akoby v nej boli uväznení ľudia

6.8.2019
15 zdieľaní 1744 pozretí

“Vnútorný zmätok”
Socha “Vnútorný zmätok” znázorňuje postavu osoby, ktorá sa naťahuje a odoláva vplyvu gravitácie, čo vytvára pôsobivý kontrast. Telo a vyrezávaný tvar tak dávajú ľuďom komplexný pocit. Vďaka tomu môžeme preskúmať stav vnútornej mysle, ktorá je rozrušená. Keď sa súčasne vynorí pozitívna a negatívna myšlienka, ľudia sa budú cítiť, že na nich má silný vplyv.

drevené skulptúry v ktorých sú akoby uväznení ľudia

Reklama

Tajvanský umelec Tung Ming-Chin hrá s témami vnútorných emócií a podvedomia prostredníctvom svojich majstrovských projektov z dreva. Vo svojich dielach umelec zobrazuje predmety a postavy, ktoré sa pokúšajú oslobodiť. Sú uväznené v dreve, do ktorého ich vyrezal, aby vykreslil myšlienku psychologického väzenia.

Autor vytvoril pôsobivú zbierku psychologicky tematických diel. V roku 2013 svetlo sveta uzrelo dielo “Breath”, čo je metaforou pre „premenu fyzického priestoru na vnútorný psychologický priestor ovplyvnený zrakom“. Drevené hrbole vyčnievajú na povrchu, zatiaľ čo pod ňou vytŕča jediná končatina, ktorá prináša dostatok tajomstva pre diváka.

Ming-Chin využíva jade cong a jade bi formy, ktoré symbolizujú zem a oblohu v starovekej čínskej kultúre. „Práca je prezentovaná v prizmatickej podobe; vzhľad objektu dokazuje plynutie času, “, „Spodok podstavy leží na starom jade cong-u a hrdlo leží na vrchu. Skrytá časť v strede predstavuje vývoj a okamih v priebehu času minulosti. Čas plynie a ľudia sa menia, ale určitá pravda a estetika bude trvať večne.

Viac na: Tung Ming-Chin h/t: boredpanda

“Narodenie nového hrdinu”

Metafora je výkladom vnútorného priestoru a vyjadrením predstavivosti. Nedá sa ľahko klasifikovať ako stav mysle s tvarmi, ako sú pocity, poetika a  čas. Je to slobodná predstavivosť, ktorá uvoľňuje vedomie a skúma svet podvedomia.

drevené skulptúry v ktorých sú akoby uväznení ľudia

drevené skulptúry v ktorých sú akoby uväznení ľudia

“Nádych”

Dielo diskutuje o premene fyzického priestoru na vnútorný psychologický priestor ovplyvnený víziou. Znaky nejasne odhaľujú vnútorný tvar a ďalej vedú predstavivosť názorov smerom k vnútornému poznaniu.

drevené skulptúry v ktorých sú akoby uväznení ľudia

drevené skulptúry v ktorých sú akoby uväznení ľudia

drevené skulptúry v ktorých sú akoby uväznení ľudia

drevené skulptúry v ktorých sú akoby uväznení ľudia

“Nová samota”

V tejto práci je dokonalosť symbolizovaná okrúhlym tvarom sochy. Niekoľko vydutých častí vystupuje do tvaru lopty, preto je ťažke odhaliť, že v skutočnosti sú tu dve ľudské postavy vo vnútri. Nie je jasné, či sa navzájom objímajú alebo odtláčajú. Dá sa len predstaviť, no nie dešifrovať, čo sa deje vo vnútri lopty.

drevené skulptúry v ktorých sú akoby uväznení ľudia

drevené skulptúry v ktorých sú akoby uväznení ľudia

“Autoportrét”

Autoportrét je dobrý spôsob artikulácie v sebe samom, pretože umožňuje autorovi vyjadriť poetické pocity, nevizuálne koncepty alebo nevysvetliteľný stav mysle pomocou kódovaných metafor, a tým oslobodzuje predstavivosť a nevedomosť mysle. Prostredníctvom výrazu tváre a gesta ruky znázorneného autoportrétom je možné odhaliť skryté metafory a odhaliť psychologický stav mysle autora.

drevené skulptúry v ktorých sú akoby uväznení ľudia

drevené skulptúry v ktorých sú akoby uväznení ľudia

drevené skulptúry v ktorých sú akoby uväznení ľudia

“Zmeny v lese”

Les je symbolom spoločnosti a z rôznorodosti diela vychádza jej forma, ktorej obsah sa spája v úplnosti. V skrytých detajloch môžeme však odhaliť aj vnútro pri pohľade na jeho vonkajšok.

drevené skulptúry v ktorých sú akoby uväznení ľudia

“Medzi oblým a hranatým: Minulosť, súčastnosť a budúcnosť”

Tentokrát použil drevený materiál pre svoje umelecké dielo, vzhľadom na skutočnosť, že rast stromov trvá desiatky,  stovky alebo aj tisíce rokov a drevné vlákna zachytili klimatické zmeny. Tento proces spoločného rastu medzi stromami a svetom dokonale ladí s vlastným kreatívnym konceptom. Práca je prezentovaná v hranolovej forme; vzhľad objektu demonštruje plynutie času. Spodok stĺpa leží na starom jade cong a hrdlo leží na vrchu.

drevené skulptúry v ktorých sú akoby uväznení ľudia

Skrytá časť v strede predstavuje vývoj a dotvára štvorec a okamih v priebehu času minulosti. Čas plynie a ľudia sa menia, ale určitá pravda a estetika bude trvať večne.

drevené skulptúry v ktorých sú akoby uväznení ľudia

“Koncept kože – charakter”

V práci umelca svet nie je len miestom mimo ľudského tela, ale skôr kontinuom ľudského tela. Používaním tela pomocou manuálnej práce a myslenia; umelec vyzdvihuje vedomosť, ako vidieť svet.

drevené skulptúry v ktorých sú akoby uväznení ľudia

 

 

Reklama

Možno Vás bude zaujímať

Drevené kostolíky v Nórsku sú ako výlet do rozprávkového sveta
Cestovanie
10 zdielaní51 pozretí
Cestovanie
10 zdielaní51 pozretí

Drevené kostolíky v Nórsku sú ako výlet do rozprávkového sveta

stejfreesk - 16.1.2022

Drevený kostol Flesberg Zdroj: flickr/Malcom Manners Kostol Flesberg sa nachádza v okrese Buskerud a bol postavený koncom 12. storočia. Kostol…

Tunguská udalosť – najväčšia explózia v dejinách nášho ľudstva
Zaujímavosti
1 zdielaní63 pozretí
Zaujímavosti
1 zdielaní63 pozretí

Tunguská udalosť – najväčšia explózia v dejinách nášho ľudstva

stejfreesk - 14.1.2022

Fotografia z expedície Sovietskej akadémie vied z roku 1927, ktorú viedol Leonid Kulik, zobrazujúca vyvalené stromy výbuchom Tunguska v roku…

POETRY IN TELEGRAMS: Chcel som, aby sa Gil Sharone v piesni The Crowds odviazal
Kultúra
1 zdielaní43 pozretí
Kultúra
1 zdielaní43 pozretí

POETRY IN TELEGRAMS: Chcel som, aby sa Gil Sharone v piesni The Crowds odviazal

Tomáš Karľa - 10.1.2022

Projekt POETRY IN TELEGRAMS sa pripomína tretím singlom z EP Trivial Optical Tricks. Pieseň The Crowds nahralo duo Štefeček (gitara,…